چيزهايي كه راجع به نقش رنگ در طراحي سايت بايد بدانيم :
آيا شما بيشترين رنگ را در طرح هاي خود داريد؟
موفقيت در هر قطعه از ارتباط بصري بستگي به رنگ دارد. تحقيقات در مورد تاثير رنگ در بازاريابي به ما مي گويد كه به طور متوسط فقط ۹۰ ثانيه طول مي كشد تا تصميم ناخودآگاهي در مورد يك محصول گرفته شود و ۶۲ تا ۹۰ درصد از اين تصميم ها تنها بر اساس رنگ مي باشد.
در نتيجه، افزايش دانش شما از تئوري رنگ و روانشناسي رنگ مي تواند راه طولاني براي كمك به افزايش تبديل، و در بسياري از موارد مي تواند قابليت استفاده از رابط كاربري شما را بهبود ببخشد.
در هنگام تصميم گيري رنگ در طرح هاي خود، برخي از عوامل ضروري است كه در ذهن داشته باشيد.
درك مخاطبان شما از معناي رنگ
هنگامي كه بحث طراحي پيش مي آيد، يكي از چيزهايي كه شما مطمئن هستيد در مورد آن بحث مي كند بحث رنگ است. چندين تلاش براي نشان دادن احساسات انسان در رابطه با رنگ انجام شده است. به طور گسترده اي، رنگ هاي مختلف تصورات گسترده اي را نشان مي دهند:
قرمز
- – مفاهيم مثبت : انرژي، اشتياق، قدرت، گرما، هيجان
- – مفاهيم منفي : خشم، تجاوز، ترس، شورش، شر
- – موارد استفاده : مورد اورژانسي، تحريك اشتها، توقف سيگنال
زرد
- – مفاهيم مثبت : خوشبختي، خوش بيني، گرمي، بازيگري، سرگرم كننده
- – مفاهيم منفي : انتقادي، تنفر، بزدلي، بي صبري، بدبينانه، تحريك آميز
- – موارد استفاده : روح روشن، نشان دادن بازيگري، نشان دادن گرما
سبز
- – مفاهيم مثبت : رشد، زندگي، طبيعي، زمين، تعادل
- – مفاهيم منفي : حرص، حسادت، غرور، بي تفاوتي
- – موارد استفاده : نشان دادن رشد، نشان دادن اعتبار هاي زيست محيطي، سيگنال رفتن